رجایی شهر؛ تداوم تبعیض و توهین به خانواده‌ها و کودکان زندانیان سنی مذهب در زمان ملاقات

مسئولین و ماموران زندان رجایی شهر کرج، در زمان ملاقات حضوری، با رفتاری نا متعارف و خشونت آمیز، خانواده‌های زندانیان سنی مذهب را مورد آزار، توهین و تبعیض قرار می‌دهند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بیش از ۵۰ زندانی سنی مذهب از شهرهای مختلف ایران، در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷  زندان رجایی شهر نگهداری می شوند که خانواده‌های آنها برای ملاقات با این زندانیان مجبور به طی مسافت‌های طولانی و هزینه‌های گزاف هستند.

علیرغم شیوه متداول جهت ملاقات حضوری که زندانی‌های دیگر همراه اعضای خانواده خود دور یک میز می‌نشینند، زندانیان سنی مذهب از این امکان محروم بوده و دیوار پیش ساخته‌ای بین آنها و خانواده‌هایشان تعبیه شده است که خانواده ها تنها نیم ساعت از پشت این دیوار می‌توانند با زندانیان ملاقات داشته باشند.

شیوه بازرسی از این خانواده‌ها نیز نامتعارف و ناشایست است؛ ماموران در هنگام بازرسی، کودکان خردسال را از مادرانشان جدا کرده و این کودکان در اتاق‌های دیگری توسط ماموران و سربازان تفتیش می‌شوند که این رفتار خشونت‌آمیز سبب ترس و وحشت کودکان و بعضاً گریه آنها می‌شود.

علیرغم مکاتبات متعددی که این زندانیان در اعتراض به شرایط موجود با مسئولین زندان داشته‌اند اما تاکنون هیچ گونه توجهی از سوی مسئولین به شرایط موجود این زندانیان نشده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.