تشکیل پرونده قضایی برای دو روزنامه‌نگار به دلیل افشای امحاء کردن اسناد زمین سه میلیارد تومانی از سوی اعضای شورای شهر نوشهر 

شورای شهر نوشهر در پی افشاگری حسن قمی و محمدصفر لفوتی، در خصوص مفقود شدن اسناد یک زمین سه میلیارد تومانی در شهرداری، از این دو روزنامه‌نگار شکایت کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسن قمی و محمدصفر لفوتی، دو روزنامه‌نگار در نوشهر مازندران به دلیل افشای امحاء کردن اسناد یک زمین سه میلیارد تومانی از سوی اعضای شورای شهر نوشهر برای بدهکار کردن شهرداری این شهر، از سوی دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار گرفتند.

آمدنیوز در این خصوص گزارش کرده است؛ این شکایت توسط «شعله مصطفی‌پور»، «مهدی توکلی»، «مجید خزایی» و «اکبر اسماعیل‌نژاد»، چهار تن از اعضای شورای شهر نوشهر انجام شده است.

گفته‌شده که این دو روزنامه‌نگار پس از چند ساعت بازداشت، با قید ضمانت آزاد شده‌اند تا با ارائه اسناد و مدارک کامل این اختلاس و زمین‌خواری، پرونده‌ی آن‌ها در یک دادگاه صالحه با حضور هیئت‌منصفه مورد رسیدگی قرار گیرد.

حسن قمی، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول پایگاه خبری «حرف شمال»، قائم‌مقام خبرگزاری «مهر» در استان مازندران و مدیر کانال تلگرامی «رویداد نوشهر» است و محمدصفر لفوتی نیز سردبیر پایگاه خبری «حرف شمال» و مدیر کانال تلگرامی «رویداد چالوس» است. «لفوتی» نیز از روزنامه‌نگاران جوان ولی باسابقه استان مازندران است.

طی سال‌های اخیر ده‌ها روزنامه‌نگار، فعالان رسانه‌ای اجتماعی، و مدافعان حقوق بشر محاکمه، زندانی و به جرائم نقدی محکوم شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.