محمدصابر ملک‌رئیسی از زندان اردبیل به مکانی نامعلوم منتقل شد

محمدصابر ملک‌رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ محکوم به ۱۵ سال حبس، ساعت ۱۱ شب گذشته بیستم فروردین‌ماه، «با تمام وسایلش» از زندان مرکزی اردبیل به مکانی نامعلوم منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدصابر ملک‌رئیسی، زندانی سیاسی، از شامگاه گذشته در پی انتقال از زندان اردبیل با خانواده‌اش هیچ گونه تماسی نداشته و مشخص نیست انتقال او به کجا و به چه دلیل صورت گرفته است.

گفتنی است، این زندانی سیاسی اخیرا پس از یک اعتصاب غذای ۱۶روزه در دو نامه به گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از رنج‌ها و شرایط نامساعد دوران حبسش سخن گفته و خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران شده بود.

محمدصابر ملک‌رئیسی که از ۱۵ سالگی بازداشت و زندانی شده از ۱۰ دی‌ماه سال جاری در اعتراض به عدم رعایت حقوقش در زندان اردبیل و ضرب و شتم در داخل زندان اعتصاب غذا کرده بود و پس‌ازآن با قول مسئولان زندان اردبیل مبنی بر رسیدگی به مطالباتش به اعتصاب غذایش پایان داد. علیرغم گذشت چند هفته از پایان اعتصاب غذا تاکنون به مطالبات وی رسیدگی نشده است.

محمدصابر ملک‌رئیسی در دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و بدون دسترسی به وکیل مدافع از سوی دادگاه انقلاب به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.

وی پس از اعتراضات زندانیان سیاسی و امنیتی زندان زاهدان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱، که موجب ضرب‌وشتم و تبعید زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان به شهرهای مختلف شد، به زندان ارومیه تبعید و با گذشت ماه‌ها از زمان انتقال، از امکان ملاقات و تماس با خانواده خود محروم بود.

محمدصابر، زندانی بلوچ، از جوان‌ترین زندانیان سیاسی است که در پی عدم همکاری برادرش، عبیدالرحمن، با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به همراه دو برادر دیگرش بازداشت شد. مأموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل آن‌ها به پدر و مادرشان اعلام کردند در صورت عدم تحویل فرزندشان، سه فرزند دیگرشان را در زندان اعدام خواهند کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.