تجمع کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز برای معوقات مزدی

روز دوشنبه، ۲۱ فروردین، در حدود ۲۰۰ کارگر بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیراز، در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی و سنوات بازنشستگی خود مقابل کارخانه تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، در حدود ۲۰۰ کارگر بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیراز (I.T.I) روز دوشنبه، ۲۱ فروردین در اعتراض به ادامه تأخیر در دریافت باقیمانده مطالبات مزدی و سنوات بازنشستگی خود مقابل کارخانه تجمع کردند.

جمعی از معترضین در این رابطه، گفتند که بیش از ۱۲۰۰ کارگر بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیراز هستیم که از سال ۱۳۸۵ به تدریج بازنشسته شده‌ایم اما با این وجود تاکنون مطالبات مزدی و سنوات بازنشستگی خود را دریافت نکرده‌ایم.

این کارگران، با یادآوری اینکه کارفرمای سابق آنها تابستان سال گذشته در استانداری متعهد به پرداخت معوقات بر زمین مانده شده بود، افزودند: مجموع مطالبات بازنشستگان بدون احتساب خسارات دیرکرد پرداخت آن در حدود ۳۰ میلیارد تومان است و مسئولان کارخانه بارها وعده داده بودند که این مطالبات پرداخت شود.

کارگران بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیراز سال گذشته با برپایی چادر چندین تجمع در محوطه کارخانه برگزار کرده بودند و با تعدادی از نمایندگان مجلس در استان فارس وارد رایزنی شده بودند.

لازم به رکر است که، کارخانه مخابرات را دور شیراز که زمانی از قطب‌های صنعت مخابرات کشور بود هم اکنون هیچ فعالیتی در عرصه تولید ندارد. این در حالی است که مسئولان استان بارها وعده بازگشایی آن را داده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.