آمریکا برادر قاسم سلیمانی را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد

آمریکا سهراب سلیمانی، سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها، را به علت «نقض جدی حقوق بشر» تحریم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۹۶ اعلام کرد که آمریکا سهراب سلیمانی، برادر قاسم سلیمانی، را به دلیل نقش او در نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دلیل تحریم جدید، «نقض جدی حقوق بشر» در ایران است.

سهراب سلیمانی پس از نزدیک به ۱۵ سال مدیریت اداره کل زندان‌های استان تهران، از خرداد ۹۵ به عنوان سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها منصوب شده است.

در بیانیه خزانه‌داری ایالات‌متحده آمده است که آمریکا از اختیار خود برای تحریم‌های خارج از «برنامه جامع اقدام مشترک» استفاده می‌کند تا با حمایت ایران از تروریسم و همچنین برنامه موشکی ایران مقابله کند. اقدامات ایران موجب کاهش ثبات در منطقه می‌شود و اقدامات این مقام‌های تحریمشده موجب نقض حقوق بشر است.

ایالات‌متحده آمریکا بعد از توافق هسته‌ای، تحریم‌های ده ساله هسته‌ای ایران را لغو کرد اما به خاطر ماجراجویی موشکی و همچنین نقض حقوق بشر، تحریم‌ها در این دو حوزه را لغو نکرد.

لازم به توضیح است که اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ تحریم‌های خود علیه ۸۲ شخص حقیقی و یک شخص حقوقی را تا ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۸ (۲۴ فروردین ۱۳۹۷) تمدید کرده است.

بر اساس این تصمیم، دارایی و اموال مقامات ایرانی متهم به نقض حقوق بشر در داخل کشور همچنان در توقیف باقی می‌ماند و آن‌ها اجازه سفر به هیچ‌یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.