امیر امیرقلی از قرنطینه زندان رجایی شهر به بند چهار این زندان منتقل شد

امیر امیرقلی، زندانی سیاسی که پیش‌تر از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شده بود، پس از دو روز نگهداری در قرنطینه این زندان، از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین‌ماه در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیر امیرقلی، فعال مدنی که روز دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه به دستور مسئولین، از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافته و پس از دو روز حبس در قرنطینه زندان رجایی شهر و محرومیت از حق تماس، روز چهارشنبه ۲۳ فروردین به سالن ۱۲ بند ۴ این زندان منتقل شده است.

این زندانی سیاسی پیش‌ازاین در بند هشت زندان اوین نگهداری می‌شد.

امیر امیرقلی پیش‌تر در دادگاه بدوی به ۲۱ سال حبس محکوم شده بود و در طی دادگاه تجدیدنظر به اتهام‌های «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» حکم وی به هشت سال حبس کاهش یافت.

ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مورد تعدد جرم مقرر می‌دارد که هرگاه عناوین ارتکابی بیشتر از سه جرم نباشد، رعایت حداکثر مجازات تعیینی اعمال می‌شود. بنابراین با این تجمیع، پنج سال از حکم این زندانی سیاسی قابل‌اجرا می‌باشد.

دادگاه تجدیدنظر این زندانی سیاسی پس از ۱۹ ماه بلاتکلیفی در روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۳۹۵ برگزارشده بود.

امیر امیرقلی، فعال سیاسی، به دلیل حمایت از مردم «کوبانی» در تاریخ ۱۰ آذرماه سال ۱۳۹۳ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر در سال ۸۷ به دلیل فعالیت‌های دانشجویی بازداشت و از دانشگاه اخراج شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.