صدور قرار وثیقه یک میلیارد تومانی برای حبیب ساسانیان/ پایان اعتصاب غذا

دستگاه قضایی، برای آزادی موقت حبیب ساسانیان، فعال مدنی آذربایجانی محبوس در زندان تبریز، یک میلیارد تومان وثیقه صادر کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پس از پی گیری‌های خانواده حبیب ساسانیان و اعتصاب غذای این فعال مدنی، قاضی پرونده بلاتکلیف وی را جهت تعیین شعبه ارجاع و قرار وثیقه یک میلیارد تومانی برای آزادی این فعال مدنی محبوس در زندان تبریز صادر کرده است؛ این در حالی است که خانواده حبیب ساسانیان توان تهیه چنین وثیقه‌ی سنگینی را ندارند

حبیب ساسانیان پیش‌تر که در اعتراض به یازده ماه بلاتکلیفی خود در زندان تبریز از چهاردهم فروردین‌ماه اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و پس از یک هفته با قول مسئولین به این اعتصاب غذا پایان داده است. این فعال مدنی از عارضه‌های قند خون و فشارخون رنج می‌برد و یک هفته اعتصاب غذا وضعیت سلامت وی را وخیم ساخته است.

این شهروند اردبیلی از ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در بازداشت به سر می‌برد و طی این هشت ماه دادگاهی جهت رسیدگی به پرونده وی تشکیل نشده است.

اتهام وی از سوی مقامات قضایی “جاسوسی” عنوان شده است.

حبیب ساسانیان درگذشته نیز در جریان اعتراضات مردمی به کاریکاتور روزنامه ایران در خردادماه سال ۸۵ و تجمعات قلعه بابک بازداشت‌شده بود.

این فعال مدنی آخرین بار در هفتم آذرماه سال ۹۴ بازداشت و مدتی در زندان اردبیل محبوس بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.