نامه زندانیان سنی مذهب رجایی شهر به حسن روحانی؛ «به دستور مستقیم وزارت اطلاعات دولت شما از تمامی حقوق یک زندانی محرومیم»

زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج طی نامه‌ای به حسن روحانی با اشاره وضعیت نابسامان زندانیان سنی مذهب در ایران اعلام کرده‌اند که به دستور مستقیم وزارت اطلاعات این دولت از تمامی حقوق یک زندانی اعم از آزادی مشروط، مرخصی ماهانه و استعلاجی، عفو و تخفیف مجازات محروم شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متن این نامه که از سوی شبکه حقوق بشر کُردستان منتشر شده است، در پی می‌آید:

«نامه زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج به ریاست جمهوری ایران

زندانیان عقیدتی سیاسی محبوس در تبعیدگاه ضدانسانی زندان رجایی شهر کرج سال‌هاست که به اتهامات واهی و اثبات نشده و با احکام صادره از بیدادگاههای فرمایشی قضات دست‌نشانده و نوکران بی‌اختیار تابع دستگاه مذهبی و فرقه‌گرای وزارت اطلاعات با محرومیت از حقوق مخصوص در شرع اسلام و معترف به آن در قانون کشور در یکی از غیر انسانی‌ترین زندان‌های سرتاسر خاورمیانه نگهداری می‌شوند و روزانه شاهد انواع ظلم، ستم، توهین، فشار، محرومیت و تبعیض بوده و بنابر اقرارات مکرر و مؤکد مسئولان اداری و قضایی، به دستور مستقیم وزارت اطلاعات میان آنها و زندانیان دیگر فرق گذاشته شده و از تمامی حقوق یک زندانی اعم از آزادی مشروط، مرخصی ماهانه و استعلاجی، عفو و تخفیف مجازات محروم می‌باشند.

آقای روحانی؛

آیا رئیس جمهور و دستگاه‌های اجرایی و مسئولان کشور از ممانعت کردن از تصمیمات و اقدامات سلیقه‌ای عناصر خودسر وزارت اطلاعات عاجز هستند؟!

آیا دستگاه قضایی کشور توانایی برپایی دادگاه‌های مستقل و علنی برای زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت را ندارد؟!

آیا شما به وزارت اطلاعات چنین اختیاراتی داده‌اید که اجرای قانون کشور برای اهل سنت را متوقف کنند؟!

آقای رئیس جمهور از دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات سؤال کنید که چطور؟ و چرا؟ و با اجازه چه کسی و طبق کدام قانون؟ و کدام دین و مذهب آسمانی؟ و حتی زمینی، زندانیانی را که حکم اعدامشان توسط مراجع قضایی نقض شده بود، در ۱۲ مردادماه سال ۹۵ بالای چوبه دار بردند؟!!

آقای رئیس جمهور؛

ایا این کشور فاقد قانون است؟ یا اینکه قانون بدون عبور از فیلتر عناصر فرقه‌گرا و ضد سنی وزارت اطلاعات برایتان قابل‌اجرا نیست ؟! یا اینکه اهل سنت و متهمان و زندانیان اهل سنت، از قانون مستثنی شده‌اند؟!

یا اینکه در حق اهل سنت حکومت‌نظامی اعلام شده و ما خبر نداریم؟!

آیا غیر از این است که همان زندانیان اهل سنتی که حکم اعدامشان تأیید شده بود، احکام اعدامشان بر اساس اعترافات اجباری تحت شکنجه جسمی، فشار، تهدید و تحت تأثیر فشارهای روحی و روانی ناشی از حبس‌های طولانی در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه‌های مخوف زیر زمینی اطلاعات صادر شده بود؟

و چرا همین اعدامیان، از حقوق یک اعدامی و خانواده‌اش مانند ملاقات و دیدار آخر با خانواده و تحویل جنازه بعد از اعدام محروم و با تهدید عناصر اطلاعات از برگزاری مجلس ترحیم و عزا حتی در منزلشان منع شدند؟ و چرا به ضرب کتک و ناسزا به خود و مقدساتشان مخفیانه و مخوفانه دست و پا و چشم و دهان بسته کشان کشان به پای چوبه دار برده شدند؟ و چرا تن‌های جنازه این اعدامیان کبود و استخوان‌هایشان شکسته بودند؟!

چرا؟ چرا؟ چرا؟

آیا چون سنی هستیم؟!!

این زخم‌ها را به که نشان دهیم؟ و این فریادها را کجا سر دهیم؟

اگر اهل سنت نزد شما جزو شهروندان این مرزوبوم شناخته نمی‌شوند بگویید تا بدانیم؟!

یا اینکه پشت درهای بسته، علیه اهل سنت عزمی جزم شده است که دنیا از آن غافل است؟

آقای روحانی؛

بپرسید که چه کسانی و با چه عقاید و اهدافی درباره زندانیان اهل سنت تصمیم‌گیری می‌کنند؟!

آقای رئیس جمهور اگر شما واقف نیستید!! بگذارید ما به شما خبر دهیم که بازجویان ما در اتاق‌های بازجویی بازداشتگاه‌های اطلاعات، به ما گفته‌اند که بر اساس تحولات و حوادث منطقه برای ما تصمیم گرفته می‌شود! و هر اتفاقی در آن کشورها بر روند پرونده و احکام صادره بر ما تأثیر دارد!

آقای رئیس جمهور چرا اجازه می‌دهید عناصر خودسر و کینه‌توز وزارت اطلاعات، انتقام بیرون از مرز کشور را از زندانیان اهل سنت داخل کشور بگیرند؟!

آیا ما باید جوابگوی کشته‌شدگان آنها در خارج از مرزهای کشور باشیم؟!

آقای روحانی؛

زندانیان اهل سنت طی نامه‌ها و مکاتبات مکرر فردی و جمعی تلاش کرده‌اند حقایق را به سمع و نظر شما برسانند! آیا این نامه‌ها به دست شما رسید و چشمانتان را بر حقوق اهل سنت بستید؟! یا اینکه وزارت اطلاعات مانع و صول این نامه‌ها به دست شما شده است؟!

آقای روحانی؛

اگر شما اهل سنت را جزو ملت ایران می‌دانید، اگر شما خود را رئیس جمهور پدر و مادر پیر زندانیان اهل سنت و کودکان خردسالشان می‌دانید جلوی عناصر خودسر، کینه توز، رادیکال، متعصب و دگم‌اندیشی که ما اهل سنت را حلال الدم و مستحق هرگونه محرومیت و ظلم می‌دانند را بگیرید.

اکنون اهل سنت و زندانیان آنها چشم به تحقق نه فقط شعارها بلکه ادای وظایف اصلی شما دوخته است.

وجدان اهل سنت ایران‌زمین امروز درباره شما قضاوت خواهد کرد.

زندان رجایی‌شهر کرج

اردیبهشت‌ماه ۹۶»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.