دهمین روز از اعتصاب غذای عمر فرهنگ؛ وضعیت وخیم جسمانی و خودداری مسئولین از انتقال او به بهداری

عمر فرهنگ، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی اردبیل که هم اکنون در آستانه دهمین روز از اعتصاب غذای خود قرار دارد، طی روزهای گذشته از حق رسیدگی درمانی در بهداری محروم بوده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عمر فرهنگ، زندانی سیاسی که در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت جسمانی‌اش و محرومیت از حق درمان از روز ۲۷ فروردین‌ماه سال ۹۶ اقدام به اعتصاب غذا کرده هم اکنون در دهمین روز از اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی به سر می‌برد؛ این در حالی است که مسئولین از انتقال وی به بهداری و رسیدگی به وی خودداری می‌کنند.

این زندانی سیاسی به دلیل فشارهای حاصل از حبس طولانی‌مدت، سوءتغذیه و کیفیت پایین غذا و بهداشت در زندان، به قارچ و مشکلات حاد روده دچار شده است.

بیش از سه سال است که غده‌ای در ناحیه گردن و گلوی این زندانی سیاسی به وجود آمده که طبق توصیه پزشکان باید هر چه سریع‌تر تحت عمل جراحی و درمان‌های تخصصی قرار بگیرد، اما مسئولین قضایی، از اعزام وی به بیمارستان، خودداری می‌نمایند.

علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده و نامه‌های خود عمر فرهنگ به مسئولین قضایی جهت اعزام به بیمارستان و انجام مراحل درمانی، مسئولین با بی‌توجهی نسبت به وضعیت حاد بیماری این زندانی سیاسی، پاسخی به تقاضای آنان نداده و هم چنان از اعزام وی به مرخصی درمانی و یا بیمارستان جلوگیری می‌نمایند.

عمر فرهنگ متولد سال ۱۳۵۱ و ساکن ارومیه دارای همسر و دو فرزند است.

این شهروند در سال ۱۳۸۷ در ارومیه دستگیر و سپس در دادگاه به اتهام «همکاری با گروه پژاک» به ده سال حبس و تبعید به زندان مرکزی اردبیل محکوم شد.

وی هم‌اکنون در نهمین سال حبس دوران محکومیت ده ساله خود را به‌صورت تبعید در زندان اردبیل سپری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.