اعتصاب غذای نیما کشوری، فعال تلگرامی، در بند دو-الف زندان اوین

نیما کشوری، فعال تلگرامی و از ادمین های دستگیرشده کانال‌های تلگرام که در حال حاضر در بند دو الف زندان اوین نگهداری می‌شود، از دو هفته پیش در اعتراض به بلاتکلیفی خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیما کشوری که در ۲۳ اسفندماه سال ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی سپاه در تهران بازداشت شده، در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده و بلاتکلیفی خود در اواخر فروردین‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای کشوری ۲۳ ساله و دانشجوی حقوق از ۴۶ روز پیش به صورت بلاتکلیف در بند دو-الف زندان اوین محبوس است و بازپرس پرونده به خانواده این فعال تلگرامی گفته که صمیم کلی در قوه قضاییه گرفته شده است و او تا بعد از انتخابات باید در بازداشت بماند.

گفتنی است؛ غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، روز چهارشنبه ۳۰ فروردین در نشست مقامات قضائی و رؤسای دادگستری‌ها با اشاره به موضوع بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی آنها را جاسوس سرویس بیگانه خواند و گفت: «فعالیت‌ها در فضای مجازی فردی نیست و بسیاری از این‌ها وابسته به سرویس‌های بیگانه هستند و حتی شاید خودشان هم این موضوع را ندانند.»

او افزود: «در همین موضوع کانال‌های تلگرامی ۶ نفر در بازداشت هستند؛ اما ظرف چند ساعت پس از بازداشت دوباره کانال‌ها فعال شدند، این نشان می‌دهد که صاحبان اصلی این کانال‌ها فعالیت‌ها را هدایت می‌کنند.»

هفته آخر اسفندماه خبر دستگیری ۱۲ مدیر کانال‌های تلگرامی منتشر شد که بعد شش نفر از آن‌ها آزاد شدند.

اتهام بازداشت‌شدگان «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.