وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران شد

در جلسه کمیسیون مشترک آمریکا و ایران پیرامون بررسی تعهدات توافق هسته‌ای، هیئت آمریکایی با ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت «سیامک نمازی» و «محمدباقر نمازی»، دو شهروند ایرانی – امریکایی، از مسئولان ایران خواستار آزادی سریع آنان شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت ۹۵ در بیانیه‌ای اعلام کرد، هیات آمریکایی در تاریخ ۲۵ آوریل «نگرانی‌های جدی» خود در مورد شهروندان آمریکایی بازداشتی و ناپدید شده در ایران را مطرح کرد.

تونر به‌خصوص به «سیامک نمازی» و پدرش «باقر نمازی» اشاره کرد که از مهر ماه سال گذشته به جرم جاسوسی در ایران، به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

دویچه وله در این خصوص گزارش کرد؛ تونر گفت: «ایالات متحده به‌خصوص از گزارش‌ها در مورد وضعیت سلامتی آنها در زندان نگران است. آمریکا از ایران خواسته است سیامک و باقر نمازی را به دلایل انسان دوستانه آزاد کند.»

این مقام آمریکایی همچنین با اشاره به پرونده «رابرت لوینسون» که بنا به ادعای واشنگتن از حدود ۱۰ سال پیش در جزیره کیش ناپدید شده است، گفت ایران قول داده است برای «به خانه برگرداندن رابرت با آمریکا همکاری کند و ما از ایران می‌خواهیم به این تعهد عمل کند.»

سخنگوی دولت آمریکا گفته است که آمریکا از همه توان خود برای آزادی رابرت لوینسون بهره خواهد گرفت.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.