رئیس شورای شهر: «تهران در آستانه بحران کمبود اتوبوس است؛ دولت اهمیت نمى دهد»

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از کم‌کاری دولت اعلام کرد: در تهران با کمبود اتوبوس و واگن مترو مواجه هستیم که به‌زودی به بحران جدی در پایتخت بدل خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، مهدی چمران با اشاره به نقش دولت‌ها در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: دولت‌ها مهمترین نقش را در توسعه حمل و نقل عمومی شهرها دارند، اما متأسفانه هیچ‌کدامشان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند؛ با اینکه حمایت و ورود و حضور دولت‌ها بر اساس قانون و تصویب مجلس در بسیاری از موارد شهری ضروری و واجب است اما این تعامل شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه در موضوع اتوبوس‌های درون شهری، معضل جدی وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس طرح جامع ترافیک، تهران نیاز به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس دارد که این عدد در حال حاضر ۷۰۰۰ دستگاه است و اتوبوس‌هایی داریم که عمر آنها بیش از هفت سال است و باید از خط خارج شوند؛ این در حالی است که دولت موظف است ۸۲.۵ درصد هزینه خرید یک اتوبوس را بپردازد. اما در طی چهار سال اخیر هیچ اتوبوسی خریداری نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اگر دولت‌ها به شهرداری‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی کمک نکنند، بحران جدی شهرها را فرا می‌گیرد، گفت: ما امروز در تهران با بحران کمبود اتوبوس و واگن مترو مواجه هستیم و اگر این امر به زودی محقق نشود، تبدیل به بحرانی جدی برای پایتخت می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.