کاهش جمعیت روستایی استان اصفهان به ۱۲ درصد

معاون مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان گفت: جمعیت روستایی استان اصفهان به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، امروز، معاون مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان گفت: جمعیت روستایی در استان نسبت به چند سال قبل از ۷۵ به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

غفار عرب در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان چادگان گفت: شوراها و دهیاران نقش بسزایی در جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال برای جوانان در روستاها و جلوگیری از کاهش جمعیت روستایی دارند.
وی افزود: شوراها و دهیاران باید در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اطلاعات کامل داشته باشند تا بتوانند در راستای خدمات رسانی و توسعه روستاها، اقدامات مؤثری انجام دهند.
عرب افزود: دهیاران و شوراها کارهای انجام شده برای روستاها را برای مردم اطلاع رسانی کنند که این امر باعث می‌شود تا روستائیان در حل مشکلات روستا همکاری کرده و از تردد روستائیان به شهرها نیز کاسته شود.

لازم به ذکر است که، در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می‌کنند که این آمار، آمار مناسبی نیست؛ چون مسیر آبادانی شهرها از روستاها می‌گذرد و اگر روستاها آباد نشوند، شهرها نیز نمی‌توانند به خوبی مسیر توسعه و آبادانی را طی کنند.
تولیدات کشاورزی، اساس و پایه پیشرفت کشور هستند که این تولیدات نیز نتیجه تلاش روستاییان هستند و راه آبادانی شهرها این است که روستاها آباد شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.