پنجمین تجمع کارگران رنگین نخ سمنان در اعتراض بی توجهی مسئولین

روز گذشته کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ سمنان برای پنجمین بار در سال جاری در اعتراض به آنچه بی‌توجهی مسئولان به پیگیری پرداخت مطالبات سنواتی ومزدی خود عنوان می کنند مقابل ساختمان فرمانداری سمنان تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح دیروز شنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ سمنان برای پنجمین بار در سال جاری در اعتراض به  آنچه که پرداخت نشدن مطالبات مزدی و سنوات پایان خدمت آنها عنوان شده است، مقابل ساختمان فرمانداری سمنان تجمع کردند.

به گفته یکی از کارگران معترض، با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان استانی و شهرستانی خواسته شده است تا پی گیری مطالبات مزدی و سنواتی آنان باشند اما تا این لحظه به خواسته‌های صنفی آنها توجهی نشده است.

به گفته وی، در پی تجمعات گذشته، روز سه شنبه هفته گذشته شورای تأمین فرمانداری سمنان در این باره جلسه‌ای تشکیل داد که به دلیل عدم حضور کارفرما بی‌نتیجه پایان یافت.

طبق اظهارات کارگران رنگین نخ آنچه موجب نگرانی برخی کارگران شده است تمدید نشدن دفترچه‌های درمانی تعدادی آنان از سوی اداره تأمین اجتماعی سمنان است.

به گفته یکی از آنان از شهریور ماه سال ۹۴ مطالبات بیمه‌ای ما  کارگران به تأمین اجتماعی پرداخت نشده به همین دلیل تأمین اجتماعی سمنان از زدن اعتبار دفتر چه های درمانی ما خودداری می‌کند.

گفتنی است حدود ۴۹ نفر از کارگران بازنشسته و شاغل کارخانه رنگین نخ سمنان که بعد از تعطیلی کارخانه بیکار و تعداد زیادی از آنان بازنشسته شده‌اند بابت وصول معوقات مزدی دوران اشتغال و نیز سنوات پایان خدمت و بازنشستگی خود معطل مانده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.