احضار دو روحانی بلوچ به دادگاه انقلاب زاهدان

دادگاه انقلاب زاهدان با ارسال ابلاغیه ای از مولوی فتحی محمد نقشبندی و پسرش حافظ عبدالغفار خواست که خود را به این مکان معرفی کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، مولوی فتحی محمد نقشبندی و فرزندش حافظ عبدالغفار نقشبندی، زندانیان سیاسی سابق که با وثیقه های سنگین پنج میلیاری از زندان آزاد شده بودن،د از سوی دادگاه انقلاب زاهدان برای روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت احضار شدند.

از علت احضار این دو روحانی اهل سنت تا کنون اطلاع دقیقی در دست نیست.

لازم به ذکر است، مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه شهرستان راسک و مدیر مدرسه دینی مفتاح العلوم است که پس از فعالیت های متعدد جهت رد طرح ساماندهی مدارس دینی بازداشت و با اتهام “ترور مولوی جنگی زهی” مورد “شکنجه و فشارهای متعدد” قرار گرفت و حکم زندان ۱۵ سال و تبعید برای وی صادر شد.

نامبرده در تمام این مدت در فایلهای صوتی و نامه های متعدد از زندان اتهامات مورد اشاره را “بی اساس” خوانده و خواستار جلسه ای علنی با حضور مسئولان و معتمدان برای روشن شدن ماجرا شده بود. که به هیچ کدام از درخواستهایش ترتیب اثر داده نشد.

مولوی نقشبندی پس از چهار سال بلاتکلیفی در زندان مرکزی زاهدان و در اثر فشارهای مختلف و پیگیری های متعدد علما و معتمدان در نهایت با قرار وثیقه کم سابقه پنج میلیارد تومانی به همراه هم پرونده های خود آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.