زینب جلالیان در اعتصاب دارو به سر می‌برد 

زینب جلالیان در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین نسبت به وضعیت سلامتش و ممانعت از معالجه و درمان وی در مراکز درمانی اعلام اعتصاب دارو کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیرسالار داودی، وکیل زینب جلالیان، طی نامه‌ای به دادستان کل کشور از اعتصاب داروی این زندانی سیاسی خبر داده است.

متن نامه این وکیل به دادستان کل کشور در پی می‌آید:

“دادستان محترم کل کشور

حضرت آیت‌الله منتظری

با سلام و تحیات

احتراماً، در خصوص موکله ام بانو زینب جلالیان به اطلاع عالی‌جناب می‌رسانم که مشار الی‌ها از تاریخ بیست و شش اسفند ماه هزار و سیصد و نود و پنج تاکنون به واسطه اقدامات ناصواب مقامات زندان خوی (محل اقامت موکله) در تدارک دفترچه معاینات نوبتی (هفتگی و ماهانه) به وجهی که خالی از هرگونه حقیقتی دراین‌باره است و ایضاً ارائه گزارش خلاف واقع به نهادهای بین المللی و حقوق بشری و من جمله گزارشی که مبین رسیدگی‌ها و معاینه‌های مرتب و متناوب پزشکی در ارتباط با بانو است، وارد اعتصاب درمانی تا مدت زمان نامحدود شده است!

عالی‌جناب…

علاقه‌مندم تا ضمن ابراز شدید نگرانی از وضعیت سلامتی موکله ام، یک بار دیگر بر مسئولیت مقامات زندان خوی و مقامات امنیتی و قضایی شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی و در سطحی اعلی مقامات کشور در خصوص تضمین سلامتی روحی و جسمی موکله ام تأکید نمایم و اعلام نمایم که اعتصاب درمانی موکله ام تا وقتی مسئولین متخلفی که در اقدامی ناصواب مبادرت به تهیه گزارشات خلاف واقع و من جمله تهیه دفترچه صدرالاشاره کرده‌اند به اسم و رسم تعرفه و شناسایی و به دست قانون سپرده نگردند، ادامه خواهد یافت!

عالی‌جناب….

مستحضر هستید که موکله از بیماری‌های عدیده و من جمله بیماری چشمی و گوارشی و …رنج می‌برد و از این جهت طی دست کم دو یا سه سال مضی ولو از خدمات پزشکی حداقلی نیز بی بهره بوده است.

در پایان اظهار امیدواری می‌کنم که حضرت‌عالی به عنوان مقام ارشد قضایی با ورودی ماهیانه به ماوقع از عبور مسئله از نقطه غیرقابل‌بازگشت و جبران مانع گردید.

ومن الله توفیق

امیرسالار داودی”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.