دبیر کل اتحادیه بین‌الملل کارگران صنعتی خواستار بهبود وضعیت ایمنی محیط‌های کار در معادن ایران شد

دبیر کل اتحادیه بین‌الملل کارگران صنعتی در نامه‌ای به حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهوری ایران،‌ خواستار بهبود وضعیت ایمنی محیط‌های کار در معادن ایران شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، این نامه درپی انفجار و ریزش معدن ذغال سنگ در آزادشهر در استان گلستان نوشته شده است. در این حادثه، ‌ ۴۳ معدنچی کشته شده‌اند و جستجو برای یافتن کشته شدگان احتمالی در این معدن ادامه دارد.

رادیو فردا در این خصوص گزارش کرد؛ والتر سانچز،‌ دبیر کل اتحادیه بین‌الملل کارگران صنعتی،‌ در این نامه از دولت ایران خواسته است تا سریعاً مقاوله نامه ۱۷۶ سازمان بین‌المللی کار در مورد اصول بهداشتی و ایمنی در معادن را تصویب کند و در عین حال،‌ مواد و قوانین این سازمان برای تأمین امنیت و بهداشت در معادن زیرزمینی را به اجرا در آورد.

وی در عین حال در نامه خود به حسن روحانی از آمادگی اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی برای همکاری فنی در جهت بهبود شرایط ایمنی در معادن ایران خبر داد.

دبیر کل اتحادیه بین‌الملل کارگران صنعتی همچنین اشاره کرد که به دلیل رعایت نشدن کامل اصول بهداشت و ایمنی در ایران طی ۸ سال گذشته، حوادثی در معادن روی داده است که در جریان آنها بیش از ۳۰ کارگر جان خود را از دست داده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.