مراسم یادبود اعدام‌شدگان «۱۹ اردیبهشت‌» در سنندج برگزار شد

همزمان با هفتمین سالگرد اعدام پنج زندانی سیاسی، مراسم یادبودی با حضور تعدادی از شهروندان و فعالین مدنی در شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته نوزدهم اردیبهشت ۹۶، جمعی از شهروندان و فعالین شهر سنندج به دیدار خانواده‌های فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی رفته و یاد این زندانیان سیاسی اعدام‌شده را گرامی داشتند.

شیرین علم هویی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان در سحرگاه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۸۹ بدون اطلاع وکیل و حق آخرین دیدار با خانواده‌هایشان در محوطه پارکینگ زندان اوین تهران اعدام شدند و علیرغم گذشت هفت سال، تاکنون از سرنوشت پیکر و محل دفن آنها به خانواده‌شان اطلاع دقیقی داده نشده است.

بنا به گزاش شبکه حقوق بشر کُردستان؛ در مراسم یادبودی که روز گذشته برگزار شد، نیروهای لباس شخصی در اطراف منازل این خانواده‌ها حضور داشتند.

اعدام این پنج زندانی طی هفت سال گذشته واکنش‌هاس گسترده داخلی و بین‌المللی را به همراه داشته است؛ صدور و اجرای حکم اعدام این پنج زندانی سیاسی در حالی صورت گرفت که در روند پرونده آنان موارد متعدد نقض حقوق از جمله «بازداشت مغایر قانون»، «نگهداری بلندمدت در سلول‌های انفرادی»، «عدم اجازه دسترسی به وکیل در ایام بازداشت»، «اعمال شکنجه‌های جسمی و روحی» و همین‌طور موارد متعدد نقض آیین دادرسی دیده می‌شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.