صبری حسن‌پور در اعتصاب غذا و دارو به سر می‌برد

صبری حسن‌پور، زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان اوین، از روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در اعتراض به بلاتکلیفی خود در زندان اقدام به اعتصاب غذا و دارو کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبری حسن‌پور که بیش از یک سال است در بازداشت به سر می‌برد، روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

صبری حسن‌پور از فروردین ۹۵ در زندان اوین نگهداری می‌شود و با گذشت سیزده ماه از زمان دستگیری، تاکنون حکمی برای وی صادر نشده است.

اولین جلسه دادگاه این زندانی سیاسی در ۲۲ آبان ماه ۹۵ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار و اتهامات وی “تبلیغ علیه نظام” و “مصاحبه از طریق رسانه با فعالین سیاسی” عنوان شد.

شایان ذکر است که این زندانی سیاسی از بیماری قلبی رنج می‌برد و اعتصاب غذا و دارو می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری بر سلامت وی داشته باشد.

پیش‌تر سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای در روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه اعلام کرده بود؛ صبری حسن‌پور، زندانی ایرانی هلندی، می‌بایست به دلیل بیماری قلبی در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار بگیرد، بااین‌حال تا کنون مسئولین اقدامی برای رسیدگی به وضعیت وی نکرده‌اند.

این سازمان همچنین اشاره کرده که مسئولان زندان هزینه عمل جراحی را بر عهده صبری حسن‌پور گذاشته‌اند در حالی که طبق قانون سازمان زندان‌ها موظف به پرداخت هزینه‌های درمانی زندانیان است.

گفتنی است که صبری حسن‌پور، روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۹۵، در پی حمله قلبی و وخامت حال به بهداری زندان اوین انتقال یافت. این زندانی سیاسی پیش‌تر نیز در اول مهرماه ۹۵ به دلیل حمله قلبی به بهداری منتقل گشته بود.

صبری حسن‌پور، سخنگوی سازمان سیاسی و مجری کانال ماهواره‌ای سیمای رهایی است که در فروردین‌ماه سال جاری در پی سفر به ایران بازداشت و پس از گذشت پنج ماه بازجویی در بند دو-الف سپاه پاسداران، در شهریورماه به بند هشت زندان اوین منتقل شد. وی در زمستان ۹۵ به بند چهار این زندان انتقال یافت و از آن زمان در این بند نگهداری می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.