احمد عسگری از زندان اوین آزاد شد

ساعاتی پیش احمد عسگری، روزنامه‌نگار منتقد، از بند هشت زندان اوین آزاد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احمد عسگری، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی که از سال ۹۲ در حبس به سر می‌برد، شب گذشته ۲۴ اردیبهشت‌ماه از زندان اوین آزاد شد.

احمد عسگری برای اولین‌بار در سال ۱۳۸۸ به اتهام شرکت در ستاد میرحسین موسوی و وبلاگ‌نویسی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و بعد از ۳۳ روز با تودیع وثیقه ۷۰ میلیونی از زندان آزاد شد. وی در آبان‌ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۳ سال حبس محکوم گردید که این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به تعلیق در آمد.

عسگری در خردادماه سال ۱۳۹۲ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت که در نتیجه آن دندان‌های ردیف بالای او شکسته شد و به دلیل ضربات واردشده به سرش دچار حملات شدید صرع و تشنج شد. مأموران وزارت اطلاعات بیش از سه ماه او را در انفرادی نگه داشته و تحت‌فشار قرار دادند تا به ارتباط با شبکه‌های حقوق بشری خارج از کشور اعتراف کند و در نهایت وی در ۱۶ مهرماه سال ۱۳۹۲ با تودیع وثیقه آزاد شد.

همچنین وی برای دومین‌بار در زمستان سال ۱۳۹۲ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چهار ماه بازداشت موقت به اتهام «انتشار اخبار زندانیان سیاسی از جمله حسین رونقی‌ملکی و نوید خانجانی»، «فعالیت ضدامنیتی در پوشش خیریه و همیاری اجتماعی»، «دیدار و عیادت از خانواده زندانیان سیاسی از جمله سیامک قادری، عبدالفتاح سلطانی و نسرین ستوده» و «حضور در اعتراضات عاشورای ۸۸» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال زندان محکوم شد و حکم زندان وی عینا در شعبه ۳۶ به ریاست قاضی زرگر تأیید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.