دو سال بی‌خبری از فعالان بازداشت‌شده در شهر اهواز

علیرغم گذشت دو سال از بازداشت چند تن از فعالان مدنی و مذهبی اهواز، تا کنون دستگاه قضایی و یا سازمان اطلاعاتی و امنیتی کشور در خصوص وضعیت آنها به خانواده‌هایشان پاسخگو نبوده و همین مسئله باعث بروز نگرانی شدید بین خانواده‌های بازداشت‌شدگان شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نگرانی خانواده‌های بازداشت‌شده از زمانی شدت گرفته است که خبری مبنی بر کشته شدن یک زندانی زیر شکنجه در بازداشتگاه اطلاعات اهواز توسط برخی رسانه‌های فعال در زمینه حقوق بشر منتشر شد و اکنون این خانواده‌ها به شدت احتمال کشته شدن عزیزان خود را در زیر شکنجه می‌دهند.

خانواده‌های دستگیرشدگان پس از مراجعات مکرر به سازمان اطلاعات، اداره زندان‌ها، دادگاه انقلاب و همین‌طور مراجعه پی‌درپی به ارگان‌های امنیتی تهران و دستگاه‌های قضایی پایتخت به نتیجه‌ای دست نیافته‌اند و هیچ‌گونه اطلاعی از محل نگهداری یا مکان بازداشت آنها در دست نیست.

اسامی ۵ تن از این بازداشت‌شدگان که از سوی کردپا و العربیه احراز شده، به شرح زیر است:

حمزه حسین زاده (عساکره) که توسط اداره اطلاعات بازداشت شده و در زمان بازداشت فقط ۱۵ ساله بود.

وی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ دستگیر شده و هنوز از او خبری در دست نیست.

علی ظاهری ساری، ۲۳ ساله لیسانسه حقوق و از فعالین سیاسی کوی علوی شهر اهواز، سحرگاه از دیگر دستگیرشدگان اسفندماه ۹۵ توسط اداره اطلاعات شهر اهواز می‌باشد که خانواده و بستگانش از محل بازداشت وی و سلامتی وی هیچ خبری ندارند.

باقر غلامی (نعامی) روحانی اهل سنت شهر اهواز، ۳۵ ساله یکی دیگر از بازداشت‌شدگان است؛ وی که ساکن کوی پاداد شهر اهواز بود، عصر روز یکشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۴ بازداشت شد. باقر غلامی پیشتر هم چندین بار به دلیل فعالیت‌های مذهبی اهل سنت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به زندان افتاده بود و بارها مورد بازجویی قرار گرفته بود.

عبدالله کرم الله کعب و احمد کعبی (شاعر عرب) که از اهالی منطقه شاوور اهواز می‌باشند از دیگر بازداشتی‌هایی هستند که هر دو با هم در مسیر اهواز-شوش، در تاریخ ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۴ دستگیر شده‌اند و هیچ اطلاعی از سلامتی آنها در دست نیست و خانواده‌هایشان از محل بازداشت احتمالی‌شان بی خبرند.

عبدالله کرم الله کعب جوانی ۳۶ ساله که دلیل بازداشت وی فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی می‌باشد و احمد کعبی هم که پیش‌تر در عید فطر سال ۱۳۹۱ به دلیل فعالیت‌های فرهنگی و مشارکت در شب شعرهای محلی دستگیر و بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب و اتمام دوران محکومیت خود مجدد در مهرماه سال ۱۳۹۴ برای دومین بار بازداشت شده است.

شایان ذکر است که از زمان بازداشت برخی از این فعالین و بازداشت‌شدگان یک تا دو سال می‌گذرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.