انتقال شیراحمد شیرانی از قرنطینه زندان اردبیل به بند زندانیان جرائم خطرناک

شیراحمد شیرانی، زندانی سیاسی، پس از ۲۱ روز نگهداری تنبیهی در قرنطینه زندان، به بند زندانیان جرائم خطرناک منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی هفته جاری، شیراحمد شیرانی، زندانی سیاسی بلوچ که پیش‌تر به دلیل یک درگیری از بند ۷  زندان اردبیل به قرنطینه منتقل شده بود، بعد از ۲۱ روز به بند زندانیان جرائم خطرناک انتقال یافته است.

یک منبع مطلع در این خصوص به تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: «شیراحمد شیرانی در طول تمام مدتی که در قرنطینه نگهداری می‌شد، در وضعیت بسیار سختی ازنظر غذایی و بهداشتی بوده به او پتو و ملزومات اولیه بهداشتی و لباس داده نشده؛ این فشار ها به حدی بود که حتی به او اجازه نمی‌دادند از امکاناتی که با هزینه شخصی خود تهیه کرده، استفاده کند.»

شایان ذکر است که در بند زندانیان جرائم خطرناک، زندانیان متهم به قتل، مواد مخدر و سرقت نگهداری می‌شوند. این بند از نظر بهداشتی وضعیت بسیار بدی دارد و آمار زندانیان بسیار بیشتر از ظرفیت بند است. عدم وجود امکانات بهداشتی، محیط ناکافی و محدود، عامل به وجود آمدن بیماری‌های مختلف پوستی در این بند شده است.

شیراحمد شیرانی، زندانی بلوچ که هفتمین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، به علت شکنجه‌های وارده در هنگام بازجویی از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد.

این زندانی بلوچ که دوران حبس خود را در تبعید در زندان اردبیل سپری می‌کند، علاوه بر مشکلات کلیوی و معده شکافی در کف پا دارد و باوجود این بیماری‌ها تحمل شرایط قرنطینه برای او امکان پذیر نیست.

شیراحمد شیرانی در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۷۹ دستگیر و به مدت ۲ سال در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفت،

وی پس از تحمل حدود ۲ سال انفرادی پس از یک اعتصاب غذا در یک دادگاه کوتاه‌مدت بدون داشتن حق وکیل به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۲۲ سال حبس در تبعید محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.