انتقال رضا ملک به بهداری زندان اوین در پی وخامت حال

رضا ملک، فعال مدنی محبوس در بند چهار زندان اوین، شب گذشته در پی وخامت حالش به بهداری این زندان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا ملک که روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه بازداشت شده است، در وضعیت جسمی و روحی نامساعدی به سر می‌برد و شب گذشته پس از افت فشارخون به بهداری زندان اوین انتقال یافت.

گفتنی است که رضا ملک از سوی نیروهای امنیتی پلیس فتا دستگیرشده است و کانال تلگرامی که این زندانی سیاسی مدیریت آن را به عهده داشت اکنون توسط نیروهای فتا اداره می‌شود؛ بنابراین به کاربران تلگرام این زندانی سیاسی توصیه می شود که برای حفظ امنیت خود از این گروه خارج شوند.

رضا ملک، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه با اتهامات «توهین به رهبری» و «تشویش اذهان عمومی» و به دستور بازپرس نصیرپور بازداشت و به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

ماموران امنیتی ضمن مراجعه به منزل مادری آقای ملک و پس از تفتیش منزل، وسایل شخصی وی را ضبط کرده اند.

لازم به یادآوریست؛ رضا ملک، از مسئولان سابق وزارت اطلاعات که به دلیل افشای برخی از زوایای قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ تا فروردین‌ماه ۱۳۹۳ را در زندان به سر برد و پس از حدود ۱۳ سال زندان آزاد شد.

این زندانی سیاسی در سال ۱۳۹۱ زمانی که در زندان به سر می‌برد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه مجدداً به یک سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

وی مجدداً در آبان ماه سال ۱۳۹۴ در پی شرکت در تجمعات اعتراضی و صلح‌آمیز در مقابل زندان اوین بازداشت و در اواخر دی‌ماه با قید کفالت از زندان آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.