شورای ملی ایران به عاصمه جهانگیر: به وضعیت اسماعیل عبدی رسیدگی کنید

شورای ملی ایران با ارسال نامه‌ای به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌ بشر ایران، خواستار توجه به وضعیت اسماعیل عبدی، معلم زندانی در اعتصاب غذا شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدای آمریکا، اسماعیل عبدی، دبیر کل سابق کانون صنفی معلمان که در حال حاضر برای گذراندن محکومیت ۶ ساله در زندان به سر می‌برد از دهم اردیبهشت ماه اعتصاب غذا کرده است.

اعتصاب غذای این فعال صنفی در اعتراض به «عدم استقلال قوه قضائیه در صدور احکام امنیتی برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران» و درخواست خروج پرونده‌اش از «امنیتی به عادی» است.

شورای ملی ایران در نامه خود به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران به وضعیت معیشتی نامناسب معلمان در ایران پرداخته شده و عنوان شده که اسماعیل عبدی «تنها به دلیل اعتراض نسبت به شرایط دهشتناکی که معلمین شریف ایرانی با ان دست و پنچه نرم می کنند»، دستگیر و «با اتهامات واهی» زندانی شده است.

شورای ملی ایران ائتلافی از گروه‌ها و شخصیت‌های ایرانی است که برای برگزاری انتخابات آزاد در ایران تلاش می‌کند. ریاست این شورا با شاهزاده رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.