تجمع همزمان کارگران شهرداری در بروجرد و آبادان

روز گذشته کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری بروجرد و آبادان در اعتراض به چندین ماه معوقات مزدی به ترتیب مقابل ساختمان فرمانداری و شهرداری این شهرستانها تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز گذشته، ۷ خرداد ماه، گروهی از کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری بروجرد در اعتراض به ۵ ماه مزد معوقه مقابل ساختمان فرمانداری این شهر تجمع کردند.

به گفته معترضین ، روز به روز بر بدهی‌های کارگران وشهرداری افزوده می شود ولی ما همچنان شاهد هیچ راه حل مناسبی از سوی مسئولان شهری بروجرد مشاهده نیستیم.

کارگران می‌گویند جدا از مسئله معوقات مزدی، مدیران شهری به آنها کوچکترین کمکی در خصوص تامین اقلام کالاهای ماه رمضان نکرده است.

بنا بر ادعای کارگران ؛ در شهرداری بروجرد بیش از یکهزار و ۷۰۰  کارگر و کارمند شاغل هستند که از چندین سال است مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می کنند.

و نیز همزمان، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران خدماتی شهرداری آبادان مقابل ساختمان شهرداری این شهر  تجمع کرده‌اند.

دلیل تجمع این کارگران را پرداخت نشدن دست کم ۵ ماه از معوقات مزدی  عنوان شده‌است.

از قرار معلوم این کارگران بخشی از نیروهایی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری در شهرداری  آبادان مشغول کارند و آنطور که منابع ایلنا می‌گویند: مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در مجموعه  شهرداری آبادان سال‌ها است که با عدم دریافت به موقع معوقات مزدی رو برو هستند.

در مقابل این وضعیت مسئولان شهرداری آبادان همواره این ادعا را دارند که به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی امکان پرداخت به موقع مزد کارگران را ندارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.