تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اهواز برای معوقات مزدی

جمعی از کارگران شهرداری اهواز مقابل شهرداری مرکزی این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این تجمع اعتراضی از ساعت هشت صبح سه‌شنبه ۹ خرداد در مقابل شهرداری مرکزی اهواز برگزار شد.

به‌گفته کارگران معترض پیمانکار‌های این دو منطقه شهرداری اهواز که کارهای مربوط فضای سبز را بر عهده دارند دستمزدهای فروردین و اردیبهشت آن‌ها را پرداخت نکرده‌اند.

همچنین این کارگران معادل مبلغ ۳۶۰ هزار تومان «حق شیر» سال ۱۳۹۵ خود را دریافت نکرده‌‌اند. این در حالی است که بر اساس قرارداد عقد شده کارگران با پیمانکارهای این دو منطقه باید در این رابطه روزی هزار تومان به کارگران پرداخت شود.

حدود ۴۰ نفر از این کارگران به اداره کار اهواز شکایت کرده‌اند و در حال حاضر منتظر رأی نهایی حل اختلاف اداره کار اهواز است.

کارگران شهرداری اهواز در یک سال گذشته بارها در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود دست به تجمع زده بودند. حتی ۲۴ تن از کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه چهار این شهر نیز در خردادماه سال گذشته به‌مدت پنج روز بازداشت شدند.

واگذاری استخدام کارگران فضای سبز شهرداری‌ها به پیمانکاران بخش خصوصی مشکلات متعددی را در پی داشته است. عدم پرداخت به موقع دستمزدها و اهمال در پرداخت مزایا، بیمه و حق فرزند از جمله این مشکلات است. کارگران فضای سبز عموماً کمتر از دیگر کارگران دستمزد می‌گیرند و برخی از این پیمانکاران قانون حداقل دستمزد مصوب دولت را رعایت نمی‌کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.