تجمع کارگران شهرداری آبادان مقابل ساختمان شهرداری

صبح روز گذشته کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری آبادان در اعتراض به چند ماه از معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و تجمع کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح دیروز  سه شنبه ( نهم خرداد ماه) حدود ۴۵ نفر از کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری آبادان مقابل ساختمان شهرداری این شهر  تجمع کرده‌اند.

به راین اساس  منابع خبری دلیل تجمع این کارگران را پرداخت نشدن دست کم ۵ ماه از معوقات مزدی  عنوان شده‌است.

از قرار معلوم این کارگران بخشی از نیروهایی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری در شهرداری  آبادان مشغول کارند و آنطور که منابع کارگری می‌گویند: «مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در مجموعه  شهرداری آبادان سال‌ها است که با عدم دریافت به موقع معوقات مزدی رو برو هستند.»

در مقابل این وضعیت مسئولان شهرداری آبادان همواره این ادعا را دارند که به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی امکان پرداخت به موقع مزد کارگران را ندارند.

در این زمینه شهردار منطقه ۲ آبادان به سایر رسانه‌ها گفته است: «حقوق بهمن و اسفند پارسال این کارگران معترض پرداخت نشده که با پیگیری لازم در چند روز آینده حقوق بهمن آنها پرداخت می‌شود.»

به گفته فرهاد محمدیان، این کارگران در فروردین قراردادی با پیمانکار مربوطه نداشتند و از اردیبهشت به کار بازگشتند که هنوز گزارش عملکرد آنها برای پرداخت حقوق به شهرداری منطقه ۲ اعلام نشده است.

وی در خاتمه گفته است: «شهرداری منطقه ۲ آبادان برای پرداخت کردن بدهی‌ها، اولویت بندی دارد و به طور قطع حقوق و مزایای این کارگران به زودی پرداخت می‌شود.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.