نرگس محمدی از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد

روز گذشته، نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، پس از گذشت دو روز از عمل جراحی، به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پزشکان معالج نرگس محمدی، به دلیل خطر آمبولی ریه، موفق به عمل جراحی مورد نیاز نشدند و با انجام عمل جراحی جایگزین، به مداوای موقت وی پرداختند.

کانون مدافعان حقوق بشر، در این خصوص گزارش کرد، خانم محمدی پس از یک ماه بیماری شدید، روز یکشنبه از زندان به بیمارستان منتقل شده بود.

خانم محمدی طی چند روز حضور در بیمارستان، با دستور دادستان تهران، از هرگونه ملاقات و حتی تماس تلفنی با مادر، خواهر و خانواده‌اش منع شده بود.

خانم محمدی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و اتهام تشکیل و اداره گروه لگام (لغو گام به گام اعدام) در مهرماه ۱۳۹۵ به ۱۶ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال از این حکم بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی اجرا می‌شود. هنوز به شکایت او و وکلایش برای این حکم سنگین به دیوان عالی کشور پاسخی داده نشده است.

خانم محمدی پس از تأیید حکم غیرمنطقی و ناعادلانه ۱۶ سال حبسش از سوی دادگاه تجدید نظر در مهرماه ۱۳۹۵ نامه‌ای خطاب به مسوولان نوشت و در بخشی از این نامه اظهار کرد: زندان را تحمل خواهم کرد، اما حتی یک روز آن را قانونی، انسانی و اخلاقی نمی‌دانم.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.