چنگیز قدم­ خیری با حکم چهل سال حبس در زندان مسجدسلیمان از حق درمان محروم است

چنگیز قدم خیری، زندانی سیاسی محبوس در زندان مسجدسلیمان که دوران محکومیت چهل ساله خود را در این زندان به‌صورت تبعید سپری می‌کند، علیرغم وخامت حال و تأکید پزشکان بهداری زندان مبنی بر ضرورت عمل جراحی و مراقبت‌های ویژه در خارج از زندان، به دلیل مخالفت مسئولین وزارت اطلاعات از اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، چنگیز قدم­ خیری، زندانی سیاسی تبعیدی به زندان مسجدسلیمان، در سال ۱۳۹۰ و در هنگام بازداشت زخمی شده بود اما پس از گذشت پنج سال به علت خارج نشدن ترکش از بدن، از ناحیه پا دچار عفونت شده است.

علیرغم وخامت حال آقای قدم خیری و عفونت ناشی از ترکش در ناحیه ران پا، مسئولین زندان مسجدسلیمان و اداره اطلاعات کامیاران از اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی درمانی ممانعت به عمل می‌آورند.

چنگیز قدم خیری سال گذشته پس از تودیع وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی به مرخصی پانزده روزه اعزام شد ولی پس از تشکیل پرونده پزشکی در بیمارستانی در شهر دزفول، سانحه‌ای برای خواهر این زندانی اتفاق می‌افتد که منجر به بستری شدن وی در بیمارستان می‌شود به همین دلیل در ایام مرخصی آقای قدم خیری امکان بستری شدن در بیمارستان برایش مقدور نمی‌شود.

پس از این واقعه آقای قدم خیری درخواست تمدید مرخصی می‌کند که مسئولین قول اعزام وی به مرخصی ظرف ۴۰ روز آینده را می‌دهند اما پس از گذشت بیش از یک سال، مسئولین اداره اطلاعات کامیاران و زندان مسجدسلیمان از اعزام وی به مرخصی درمانی خودداری می‌نمایند.

لازم به ذکر است؛ چنگیز قدم خیری پس از بازداشت در سال ۱۳۹۰ به زندان مرکزی سنندج منتقل و پس از دو سال حبس در این زندان، به زندان مسجد سلیمان در اهواز تبعید می‌شود.

دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی پس از چندین جلسه محاکمه، این زندانی سیاسی را به ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم می‌کند.

پس از صدور حکم توسط دادگاه انقلاب سنندج، این زندانی سیاسی از بیم افزایش دوران محکومیت، به حکم صادره از سوی این دادگاه اعتراض نکرده و، درخواست اعاده دادرسی نمی‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.