نگرانی اخراج شدن کارگران ایران سویچ با ۵ ماه مزد معوقه

امنیت شغلی‌ کارگران ایران سویچ با ۵ ماه مزد معوقه، به سبب کاهش تولید به حداقل ظرفیت ممکن، در خطر میباشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران این واحد تولیدی می گویند کارخانه ایران سویچ که در کیلومتر یازده جاده مخصوص واقع شده پیش از سال ۹۰ حدود ۳۷۰ کارگر داشت که این تعداد به مرور تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری (۹۶) به حدود ۵۵ نفر تقلیل یافته است.

بنا بر این گزارش، مدیران کارخانه ایران سوئیچ در سال ۹۲ حدود ۱۵۰ کارگر قراردادی این واحد را یکجا تعدیل کردند. آخرین اخراجی‌ها مربوط به حدود ۱۰ نفر از کارگران می‌شود که در اردیبهشت ماه سال جاری (۹۶) به دلیل کاهش تولید از کار بیکار شده‌اند.

به گفته کارگران این کارخانه این واحد تولید کننده تابلوهای برق صنعتی مشکلی برای تولید ندارد اما کارفرما به دلایل مختلف از انجام پروژه‌های جدید، برای تولید خودداری می‌کند و قصد دارد ظرفیت تولید را به حداقل ممکن تقلیل دهد.

طبق اظهارات آنان، امروز کارگران قراردادی این کارخانه ۴۰ نفر و کارگران رسمی ۱۵ نفرند که کارگران موقت که از امنیت شغلی برخوردار نیستند نگران از دست دادن شغل‌شان هستند.

کارگران ایران سوئیچ می‌گویند با ادامه روند فعلی این واحد تولیدی در آستانه تعطیلی است به همین دلیل حقوق کارگران این کارخانه حدود ۵ ماه به تأخیر افتاده و بیمه تأمین اجتماعی آنها در یک سال گذشته پرداخت نشده است.

یکی از کارگران ایران سوئیچ درباره روند پی گیری مطالبات معوقه خود و همکارانشان اخراجی خود گفت: مجموع کارگران این کارخانه برای پی گیری مطالبات معوقه خود شکایتی را در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شمال غرب تهران مطرح کرده‌اند که این پرونده هم اکنون در حال پی گیری است.

او در خاتمه اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در صورت عدم پی گیری مشکلات کارخانه به زودی شاهد تعطیلی کامل کارخانه ایران سویچ باشیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.