فرماندار شهرستان بدره: «برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها به یک فروند بالگرد داشتیم؛ استانداری موافقت نکرد»

فرماندار شهرستان بدره روز جاری جزییات آتش‌سوزی رخ‌داده در جنگل های این شهرستان را شرح داد و از محدودیت ها برای مهار آن سخن گفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، مرادحاصلی فرماندار شهرببستان بدره اعلام کرد: به دلیل نبود امکانات در شهرستان بدره و همچنین صعب‌العبور بودن کوه‌های این شهرستان برای اطفا این حریق بیشتر از نیروهای مردمی کمک گرفته شد.

فرماندار بدره عنوان کرد: آتش سوزی شب گذشته به کمک نیروهای مردمی مهار شد اما به دلیل شیب زیاد در ارتفاعات کوهستانی و جنگلی این منطقه که به ۶۰ درصد نیز می‌رسد و امکان افتادن کنده‌های سوخته دوباره ممکن است آتش سوزی رخ دهد. به همین دلیل عده‌ای از مردم و تعداد کمی از نیروهای منابع طبیعی در آنجا حضور دارند که در صورت بروز آتش‌سوزی سریع آن را مهار کنند.

وی افزود: برای مهار این آتش‌سوزی از طریق هوایی درخواست یک فروند بالگرد از استانداری ایلام داشته‌ایم که به دلیل محدودیت‌های موجود با این درخواست موافقت نشد.

ساعت ۱۳ روز گذشته به‌دلیل سهل‌انگاری گردشگران و روشن کردن آتش در کنار دریاچه سیمره باعث گسترش آتش به جنگل‌های اطراف شد.

مرادحاصلی گفت: به دلیل خشکسالی که چند سالی است بیشتر استان‌های کشور با آن درگیر هستند در این مناطق نیز درختان بسیار خشک هستند و همین مسئله باعث دامن زدن به آتش سوزی گسترده شد.

مرادحاصلی در ادامه افزود: در این آتش‌سوزی ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان بدره طعمه حریق شد و از بین رفت.

شهرستان بدره یکی از ۱۰ شهرستان استان ایلام است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.