آزادی دو شهروند بهایی با قرار وثیقه از زندان بندرعباس

ادیب حق‌پژوه و مهران افشار، شهروندان بهایی، روز گذشته از زندان بندرعباس با قرار وثیقه آزاد شدند

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، روز دوشنبه ۲۲ خردادماه ادیب حق‌پژوه و مهران افشار، دو شهروند بهایی، از زندان مرکزی بندرعباس، با تودیع قرار وثیقه هر کدام ۱۲۰ میلیون تومان تا زمان دادگاه آزاد شدند.

ادیب حق‌پژوه، شهروند بهایی ساکن شیراز، در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ توسط مأموران امنیتی این استان بازداشت و به بندرعباس منتقل شده بود.

همچنین مهران افشار دیگر شهروند بهایی در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ به همراه شش شهروند بهایی دیگر به نام‌های مارال راستی، مهناز جانثار، آرش راسخی، نسیم قنواتیان، فرهاد امری حصاری و امید آفاقی در بندر عباس بازداشت شده بود.

منازل تمامی شهروندان بهایی به صورت کامل تفتیش شده بود و مأموران در زمان ورود عنوان کرده بودند قصد بازرسی منزل به دلیل گزارش مواد مخدر است اما پس از تفتیش کامل سخنی از موضوع مواد مخدر نزدند و وسایل شخصی شهروندان بهایی من جمله هارد کامپیوتر، تمامی موبایل‌های خانواده متهمین، لب تاب و دیگر وسایل الکترونیکی را توقیف کردند.

بنابر گفته بعضی از منابع در این استان برخورد با شهروندان بهایی بازداشت شده بسیار شدید بوده و همچنان ۶ شهروند بهایی دیگر در زندان مرکزی بندرعباس محبوس هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.