اشنویه؛ بی‌خبری از وضعیت سه شهروند بازداشت‌شده از سوی نیروهای امنیتی

از وضعیت سه شهروند اهل اشنویه که طی یک ماه اخیر بازداشت‌شده‌اند، هیچ‌گونه اطلاعی در دست نیست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶، فاروق شارویرانی، شهروند اهل اشنویه، توسط نیروهای امنیتی پس از تفتیش منزل، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

نیروهای اداره اطلاعات اشنویه، فاروق شارویرانی، فرزند احمد را با اتهامات سیاسی و مرتبط با احزاب کردی بازداشت کردند؛ این مأموران پیش از بازداشت این شهروند کرد، بدون ارائه حکم قضایی اقدام به تفتیش منزل وی نیز نمودند.

در ۱۰ خردادماه نیز نیروهای اطلاعاتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران یک سرباز کُرد به نام «طاهر خورشیدی» ٢١ ساله از اهالی محله‌ی سیدآباد شهرستان اشنویه را به اتهام «جاسوسی و افشای اسرار محرمانه‌ی سپاه پاسداران» بازداشت کرده‌اند که پیش‌تر در بخش کامپیوتر حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در اشنویه مشغول خدمت بوده است.

ماف نیوز در این خصوص گزارش کرد؛ تاکنون علت بازداشت این شهروندان کُرد معلوم نشدە است، اما برخی از منابع دلیل بازداشت آنها را همکاری با احزاب کُردی اعلام کرده‌اند. در تمامی این بازداشت‌ها، علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده‌ها جهت کسب اطلاع از سرنوشت فرزندشان، نیروهای امنیتی از پاسخ مشخصی درباره سرنوشت و محل نگهداری امتناع می‌کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.