تجمع ۵۰۰ نفری کارگران نیشکر هفت‌تپه

۵۰۰ تن از کارگران روزمزد شرکت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای شان اقدام به اعتصاب و تجمع در محل این واحد کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدای امریکا، دیروز حدود ۵۰۰ تن از کارگران روزمزد شرکت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای شان، دست به برگزاری تجمع اعتراضی در محل کارخانه زدند.

به گفته کارگران حاضر در این تجمع، مدیر کارخانه با حضور در جمع کارگران اعتصابی اعلام کرد حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده دستمزد فروردین ماه کارگران پرداخت می شود. در پی این وعده،‌ کارگران به اعتصاب خود پایان دادند.
مزایای آذر و دی ماه سال ۹۴، حقوق بهمن و اسفند ماه سال ۹۴،‌ هشت ماه بن سال ۹۵ و حقوق ماه های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری کارگران روز مرد شرکت نیشکر هفت تپه پرداخت نشده است.

به گفته کارگران نیشکر هفت تپه، آنها از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و استقرار هیئت مدیره جدید از سال گذشته، فقط با تجمع و اعتصاب موفق به دریافت یک یا دوماه از دستمزدهای معوقه خود شده اند.

شرکت نیشکر هفت تپه در خوزستان از زمان واگذاری به بخش خصوصی با تاخیر پرداخت حقوق کارگران دست و پنجه نرم می کند. کارگران به این مساله اعتراض دارند و تاکنون بارها اعتراض و اعتصاب کرده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.