بازداشت و ضرب و شتم کارگران معترض معدن طلای آق دره توسط مأموران

کارگران اخراجی یک معدن طلا در آذربایجان غربی، هنگام برگزاری تجمع اعتراضی، با حمله نیروهای امنیتی و انتظامی، مورد ضرب و شتم شدید فرار گرفتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدای امریکا، در پی اعلام دستور «آتش به اختیار»، آقای خامنه ای، عصر روز پنجشنبه ۲۵ خرداد، نیروهای امنیتی و انتظامی، کارگران اخراجی معدن طلای آق دره، و خانواده های ایشان را، هنگام برگزاری تجمع اعتراضی، بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

کارگران می گویند: تجمع شان مسالمت آمیز و آرام بود اما مورد حمله ماموران قرار گرفتند و در چند روز اخیر تعدادی از کارگران را به اداره اطلاعات سپاه فرا خوانده اند و به آنها گفته اند، در صورت پایان ندادن به تجمع اعتراضی، به اتهام، «اقدام علیه امنیت ملی» مواجه خواهید شد.

به گزارش افراد حاضر در تجمع، چند زن بر اثر کتک کاری نیروهای انتظامی بیهوش شدند و ١٠ نفر از تجمع کنندگان را نیز بازداشت کرده اند.

یکی از این کارگران گفت: ساکنان منطقه در فقر شدید بسر می برند و اکنون مسوولین معدن طلای آقدره، کارگران بومی را اخراج و کارگرهایی را از دیگر مناطق برای کار به این معدن برده اند و این معدن در زمینهای زراعی ما قرار دارد.

این اعتصاب کنندگان بیش از یک ماه است که در اعتصاب به‌سر می‌برند. با این وجود، در این مدت نه تنها مسئولان به خواسته‌های آن‌ها توجه نکرده، بلکه امروز با کمک نیروی انتظامی حمله‌ای گسترده‌ای را به کارگران این معدن و اهالی روستای آق دره تدارک دیده‌اند که در نتیجه آن ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. که در میان زخمی ها زنان و کودکان وجود دارد.

 

 

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.