تجمع ۱۵۰ نفر از کارگران پارس قو در محوطه کارخانه

در حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه پارس قو از ساعت ۸ صبح امروز(شنبه/۲۷ خرداد)، در محوطه این کارخانه تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، در حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه پارس قو از ساعت ۸ صبح امروز(شنبه/۲۷ خرداد) در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه مطالبات مزدی و نیز مشخص نبودن زمان بازگشایی مجدد این کارخانه در محوطه محل کار خود تجمع کردند.

تجمع امروز کارگران پارس قو تا حوالی ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت و کارگران مشابه تجمعات گذشته با حمل بنر و پوستر‌ اعتراض خود را بر سردرگمی‌های مکرری که برای آنان توسط کارفرما و سهامداران پیش آماده نشان دادند.

جمعی از کارگران کارخانه پارس قو در این رابطه گفتند: که کارفرمای این کارخانه علی رغم تمامی مشکلات معیشتی آنها که توسط رسانه‌های منعکس شده است، بخشی از دستمزد بهمن سال گذشته و مطالبات مزدی اسفند ۹۵، فرودین و اردیبهشت ۹۶ آنها را پرداخت نکرده است.

کارگران پارس قو افزودند: به همین خاطر امروز تمامی کارگران روغن قو دو هفته پیش شکایتی در رابطه با مطالبات خود در دادسرای بعثت واقع در منطقه ترمینال جنوب ثبت کرده‌ایم که باید ۱۰ درصد از طلب‌های مزدی خود را پیش از رسیدگی به شکایت به عنوان هزینه های دادرسی پرداخت کنیم که با توجه به مشکلات معیشتی که داریم پرداخت این مبلغ برایمان دشوار است.

با توجه به اینکه هر کدام از کارگران روغن قو ۳ ماه مطالبات مزدی دارند هر کدام از آنها در مجموع باید چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هزینه‌های دادرسی پرداخت کنند.

در عین حال دفترچه بیمه‌های کارگران روغن قو دو هفته است که تمدید نشده و آنها هنگام مراجعه به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.