اعتراض کارگران دلفان به ۱۰ ماه حقوق معوق/سفره خالی کارگران در خیابان

کارگران شهرداری دلفان بار دیگر در اعتراض به حقوقی که حدود ۱۰ ماه پرداخت نشده است به نشانه اعتراض سفره خالیشان را در وسط خیابان پهن کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، کارگران شهرداری دلفان بار دیگر در اعتراض به حقوقی که ماه‌ها پرداخت‌نشده است مقابل فرمانداری تجمع کردند اما این بار سفره خالی‌شان را به خیابان آوردند تا مسئولان بدانند سفره کارگری که ۱۰ ماه حقوق نمی‌گیرد چه رنگ و بویی دارد.

آخرین بار نهم خردادماه ۹۶ بود که کارگران شهرداری دلفان برای احقاق حق خود مقابل شهرداری این منطقه تجمع کردند که بار دیگر با وعده پرداخت حقوق در ” روز شنبه” و به امید پرداخت حقوق صحنه را ترک کردند اما این وعده نیز محقق نشد و کارگران دیگر به آمدن هیچ شنبه‌ای امید ندارد و همچنان از گذر زندگی‌های پر از سختی و مشقت دم می‌زنند.

یکی از این کارگران اظهار داشت: مردم مؤمن دلفان غیرت دارند و در ماه رمضان روزه‌دار هستند این کارگران نیز روزه دارند اما مگر می‌شود بدون افطار روزه گرفت و دست خالی به خانه رفت؟! از آذرماه سال ۹۵ تاکنون هنوز هزار تومانی هم حقوق نگرفته‌ایم واقعاً کدام کارمند می‌تواند یک ماه حقوق نگیرد و اعتراضی نداشته باشد.
کارگر شهرداری دلفان عنوان کرد: حقوق ماهیانه من ۸۵۰ هزار تومان است اما عملاً ماهیانه حقوقی دریافت نمی‌کنم، اضافه‌کاری را هم قطع کرده و به شرکت خصوصی واگذار کرده‌اند.
این نیروی فصلی شهرداری دلفان  تصریح کرد: اکنون حدود ۱۰ ماه است که حقوق نگرفته‌ام و باوجوداینکه چندین سال در این بخش خدمت می‌کنم اما هنوز وضعیتمان را مشخص نکرده‌اند.

وی به مشقت‌های زندگی خود اشاره کرد و گفت: هر روز برای گذران زندگی مواد غذایی را از مغازه داران شهرم قرض گرفته‌ام اما اکنون حسابم زیاد شده( دو میلیون تومان) و کسی دیگر حاضر نیست به چیزی قرض بدهد.

کارگر شهرداری دلفان اظهارداشت: فرزند بیمارم در بیمارستان بستری است اما چون هزینه بیمارستان را ندارم اجازه ترخیص نمی‌دهند وهمچنان در بیمارستان معطل مانده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.