تجمع اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور

شماری از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در اعتراض به تغییر اساسنامه این دانشگاه از سوی وزارت علوم تجمع کردند.

به گزارش تانگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، تجمع اعتراض آمیز شماری از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور از صبح تا ظهر امروز، شنبه در اعتراض به تغییر اساسنامه دانشگاه از سوی شورای گسترش وزارت علوم در محل حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

اعتراض کنندگان در ارائه درخواست‌های خود تاکید کردند که دانشگاه باید متکی بر نظرات و آرای استادان و ارکان خود اداره شود، چراکه فلسفه انقلاب اسلامی هم تکیه بر درون و اتخاذ راهبرد توسعه زا است.

این افراد همچنین اعلام داشتند: «با توجه به نظر رئیس‌جمهوری مبنی بر استقلال دانشگاه و طرح این موضوع به عنوان یکی از شعارهای انتخاباتی، تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور، بدون در نظر گرفتن ارکان دانشگاه در راستای این مهم نیست.»

اعضای هیات علمی معترض در این تجمع درخواست کردند در صورت نیاز به تغییر اساسنامه، این تغییرات در راستای توسعه همه جانبه دانشگاه به ویژه در حوزه تحصیلات تکمیلی باشد و ابتدا تغییرات لازم در شورای دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پس از تائید به هیات امنا ارسال شود.

رفع موانع تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور نیز از دیگر درخواست‌های حاضران در این تجمع بود.

وزارت علوم پیش از این در چند مرحله، تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور را در دستور کار داشت که این اقدام، طی هر مرحله با توجه به عدم موضوعیت و عدم طرح در ارکان دانشگاه از دستور خارج شده است.

تاکنون تغییری در بندهای اساسنامه دانشگاه پیام نور صورت نگرفته است و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در تجمع امروز خود، از مسئولان وزارت علوم خواستند برای اعمال تغییرات از نظرات مجموعه دانشگاه پیام نور استفاده کنند و از نظر مشورتی آنها برخوردار شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.