تجمع پاکبانان زاهدانی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق

صبح امروز کارگران شرکتی شهرداری منطقه ۵ زاهدان در مقابل این شهرداری تجمع کرده و خواهان پرداخت عیدی و حقوق خود شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از عصر هامون، این کارگران، در این تجمع از پرداخت نشدن ۵ تا ۶ ماه حقوق وعیدی گذشته خود خبر داده و از وضعیت پرداخت حق اولاد، تأمین لباس و دستکش کار، پرداخت حق بیمه و غیره اعلام نارضایتی کردند.
یکی از این کارگران حاضر به خبرنگار ما گفت: حدود ۶ ماه است که تنها با یارانه تکه نانی برای خود می‌خریم تا از کشنگی نمیریم. وی ادامه داد: صاحب‌خانه به دلیل عدم پرداخت کرایه‌خانه، به ما تا پایان ماه جاری مهلت تخلیه داده است و بچه‌هایم از کشنگی در حال مریض شدن هستند.
یکی دیگر از حاضرین گفت: غیر پرداخت حقوق که آن را هم کامل و برحسب قانون کار واریز نمی‌کنند، بیمه‌های ما را ماهانه ۱۰، ۱۲ و یا ۱۵ روز واریز می‌کنند و این در صورتی است کل ماه را روزانه ۸ ساعت به فعالیت مشغول می‌باشیم.
وی افزود: متأسفانه حق اولاد، حق عایله‌مندی، لباس و دستکش کار، امنیت شغلی، و غیره ازجمله مواردی است که ما کارگران شرکتی شهرداری از آن بی‌بهره‌ایم.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص چرای عدم اعلام شکایت از شرکت و شهرداری در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: اگر شکایت کنیم بدون شک از کار بیکار می‌شویم و نمی‌توانیم به‌کار ادامه دهیم و اجباراً باید با این وضع بسازیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.