اعتصاب غذای مدیران کانال‌های تلگرامی در بند دو-الف زندان اوین

تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی که از اسفندماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برند، طی روزهای اخیر در اعتراض به بلاتکلیفی خود اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیما کشوری، سعیدنقدی، سبحان جعفری‌تاش، جواد جمشیدی، مجتبی باقری و علی احمدنیا در تماس با خانواده‌هایشان اعلام کرده‌اند که در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده و وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

وبسایت کلمه در این خصوص گزارش کرده است؛ این افراد هم اکنون به مدت ۹۶ روز است در بازداشت موقت در بند ۲ الف زندان اوین به سر می‌برند و گفته می‌شود پرونده آنها جهت محاکمه در اختیار قاضی صلواتی قرار گرفته است.

این مدیران کانال‌های تلگرامی اسفندماه پارسال بازداشت شدند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز ۱۰ خرداد خبر داده بود که برای هشت نفر از این افراد کیفرخواست صادر و پرونده آنها به دادگاه ارسال شده است.

در ماه های اخیر، به جز مدیران کانال‌های تلگرامی، شماری از روزنامه‌نگاران از جمله مراد ثقفی، هنگامه شهیدی و احسان مازندرانی و همچنین رامین کریمیان، پژوهشگر و مترجم، بازداشت شدند.

بر اساس گزارش‌ها، مراد ثقفی آزاد شده است، هنگامه شهیدی و احسان مازندرانی زندانی هستند، اما از وضعیت رامین کریمیان گزارشی منتشر نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.