بیست و سومین روز از اعتصاب غذا؛ تداوم مخالفت مسئولین با اعزام رسول حردانی به مرخصی

مسئولین زندان رجایی شهر پس از گذشت بیست و سه روز از اعتصاب غذای رسول حردانی همچنان از اعزام این زندانی امنیتی به مرخصی خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رسول حردانی که به دلیل نوعی بیماری قلبی نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی در خارج از زندان دارد، در مدت هفده سال حبس خود از حق مرخصی محروم بوده و از هشتم خردادماه در اعتراض به مخالفت مسئولین با اعزام وی به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است؛ مسئولین قضایی علیرغم تهیه شدن وثیقه از سوی خانواده زندانی به بهانه «تعلق سند به خوزستان» از صدور مرخصی برای رسول حردانی خودداری می‌کنند و پس از بیست و سه روز اعتصاب غذا هیچ گونه واکنشی نسبت به وضعیت وی نداشته‌اند.

گفتنی است که این زندانی امنیتی در هفته‌های اخیر به دلیل بیماری‌اش دچار شوک عصبی شده و بخشی از بدن این زندانی امنیتی در حال حاضر بی‌حس است.

لازم به توضیح است که خالد حردانی هم پرونده‌ای رسول حردانی نیز در حمایت از برادرش در اعتصاب غذا به سر می برد.

رسول حردانی در سال ۷۹ با اتهامات امنیتی بازداشت و در دادگاهی به همراه خالد حردانی به اعدام محکوم شد که حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت. این زندانی که هم‌اکنون هفدهمین سال حبس را در زندان رجایی سپری می‌کند، در هنگام بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.