هشدار سازمان عفو بین الملل در مورد وضعیت امید علی شناس

سازمان عفو بین الملل در مورد شرایط بهداشتی و تغذیه نامناسب امید علی شناس به همراه تعدادی از دیگر زندانیان بند هفت زندان اوین، هشدار داد و خواهان آزادی فوری امید علی شناس شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عفو بین‌الملل می گوید بنا به گزارشی که از بند هفت زندان اوین به دست این سازمان رسیده، امید علی‌شناس زندانی سیاسی که محکوم به ۷ سال زندان است همراه تعدادی از دیگر زندانیان در شرایط بهداشتی و تغذیه نامناسب به سر می برند.

امید علی‌شناس فعال مدنی بیش از شش ماه است که دوره محکومیت هفت ساله خود را می گذراند. او نخستین بار در ۱۳ شهریور ۹۳ بازداشت و در دادگاه بدوی به اتهام «توهین به رهبری» و «اجتماع و تبانی علیه نظام» توسط قاضی مقیسه به ۱۰ سال زندان محکوم شد. وی پس از ۱۷ ماه بازداشت موقت در دیماه ۹۴ با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد و سرانجام در مردادماه ۹۵ در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۷ سال زندان محکوم شد.

اتهامات منجر به محکومیت آقای علی‌شناس ازجمله انتقاد از وضعیت حقوق بشر و اعدام در ایران، همدلی با خانواده های زندانیان سیاسی و محکومین به اعدام و قربانیان حوادث سال ۸۸ و ارتباط با فعالان حقوق بشر است.

امید علی شناس، چندی پیش در پی بازداشت مادرش سیمین عیوض زاده، اعلام اعتصاب غذا کرده بود که پس از آزادی مادرش در هشتم آذر ماه این اعتصاب غذا شکسته شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.