دبیر کل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به حسن روحانی خواستار آزادی باقر نمازی شد

نشریه فارین پالیسی خبر داده است که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در نامه‌ای محرمانه به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، خواستار آزادی باقر نمازی شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، هفته گذشته نامه محرمانه ای را برای حسن روحانی فرستاده و در آن او درخواست کرده که به دلایل انسان دوستانه باقر نمازی را از ایران آزاد کند.

نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، دو هفته پیش از ایران خواست تا سیامک و باقر نمازی، «دو شهروند آمریکایی» را آزاد کند.

در ۱۷ اردیبهشت امسال نیز شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از دولت دونالد ترامپ خواستند دست به اقداماتی مشخص برای «آزادی بی‌قید‌وشرط» زندانیان ایرانی‌آمریکایی فعلی در ایران بزند.

باقر نمازی، ۸۱ ساله، از مقام‌های پیشین یونیسف، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، در فوریه سال ۲۰۱۶ (اسفندماه ۱۳۹۴) در ایران بازداشت شد. سیامک نمازی فرزند باقر نمازی ۴۶ ساله مدیر پیشین ایرانی- آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، چهار ماه پیشتر، مهرماه سال ۱۳۹۴، در جریان سفرش به ایران بازداشت شد.

دادگاه انقلاب ایران هر یک را به ۱۰ سال زندان محکوم کرده و مدعی است که آنها مرتکب جاسوسی شده و با دولت آمریکا تماس داشته‌اند.

Post source : رادیو فردا

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.