زندان اوین؛ تهدید سه زندانی عقیدتی به «صدور حکم اعدام» در صورت عدم همکاری با وزارت اطلاعات

عدنان حسینی، میلادلطفی و عادل علی زاده، سه زندانی عقیدتی در بند ۲۰۹ زندان اوین، از سوی بازجویان وزارت اطلاعات به «اعدام» تهدید شده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عدنان حسینی، میلاد لطفی و عادل علی زاده که در بند ۲۰۹ زندان اوین به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شوند، تهدید شده اند که در صورت عدم همکاری با ارگانهای امنیتی در رابطه با «شناسایی اعضای گروههای سلفی» از سوی دادگاه به «اعدام» محکوم خواهند شد.

ماموران امنیتی در تیرماه سال ۱۳۹۵، عادل علی زاده، عدنان حسینی، میلاد لطفی و دلشاد وسیمی را به اتهام فعالیت‌های دینی‌شان در شهرستان پاوه بازداشت کردند.

دموکراسی و حقوق بشر کردستان گزارش کرده است که این شهروندان هم اکنون برای اعتراف گیری تحت فشار هستند.

دلشاد وسیمی نیز در مهرماه سال ۹۵ پس از تحمل سه ماه انفرادی و بازجویی در حالی که آثاری از جراحت بر روی گردن وی مشاهده می‌شد به زندان رجایی شهر کرج منتقل و در ۲۸ مهرماه ۱۳۹۵ درحالی‌که خانواده‌اش را نمی‌شناخت با ویلچر از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

از جزئیات پرونده این سه زندانی و اتهامات وارده به آنان اطلاع دقیقی در دست نیست ولی از آنجا که دلشاد وسیمی طلبه دینی اهل سنت و استاد قران و تجوید و عادل علی زاده طلبه علوم دینی اهل سنت و حافظ قران است، احتمال می‌رود که این جوانان به علت فعالیت‌های مذهبی بازداشت شده باشند.

گفتنی است که پدر و مادر عدنان حسینی به علت فشارهای وارده پس از بازداشت فرزندشان و همچنین کهولت سن، دچار سکته شده و هم اکنون در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.