انتقال سه شهروند بازداشت‌شده در اشنویه به بازداشتگاه‌های اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه

فاروق شارویرانی، امیر پیغامی و طاهر خورشیدی، سه شهروند ساکن اشنویه که طی هفته‌های گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، هم اکنون در بازداشتگاه‌های اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سه شهروند ساکن اشنویه، مدت‌ها پس از بازداشت از سوی ارگان‌های امنیتی، طی تماس کوتاهی با خانواده، محل نگه‌داری خود را به اطلاع خانواده‌هایشان رساندند.

این سه تن که تحت اتهاماتی چون «همکاری با احزاب کرد» و «جاسوسی» در بازداشتگاه‌های اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه در ارومیه تحت بازجویی قرار دارند.

ماف نیوز در این خصوص گزارش کرد؛ روز ۱۰ خردادماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی، نیروهای امنیتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران یک سرباز به نام «طاهر خورشیدی» ٢١ ساله از اهالی محله‌ی سیدآباد اشنویه را به اتهام «جاسوسی و افشای اسرار محرمانه‌ی سپاه پاسداران» بازداشت کردند کهه پیش‌تر در بخش کامپیوتر حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در اشنویه مشغول خدمت بوده است. وی جهت بازجویی به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران درر ارومیه منتقل شده است.

عصر روز دوشنبه ۸ خردادماه، «امیر پیغامی» از سوی نیروهای لباس شخصی اشنویه بازداشت گردید. نیروهای اطلاعاتی در اشنویه پس از بازداشت امیر پیغامی، اقدام به تفتیش منزل شخصی وی نموده و پاسپورت و وسایل شخصی او را هم ضبط کردند. در طی این مدت، پس از پیگیری مکرر خانواده‌یی پیغامی جهت اطلاع از سرنوشت فرزندشان، چندین بار نیروهای اطلاعاتی آنان را تهدید به بازداشت کردەاند. وی جهت بازجویی به اطلاعات ارومیه منتقل شده است.

روز ۲۱ اردیبهشت، «فاروق شارویرانی» فرزند احمد با اتهامات سیاسی و مرتبط با احزاب کُردی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات مستقر در اشنویه بدون مجوز قانونی پس از تفتیش منزلش، بازداشت گردید. وی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.