اعزام یک زندانی سکته کرده به بیمارستان بعد از ۴۳ روز

یک زندانی سیاسی بلوچ، بعد از ۴۳ روز از سکته ناقص، دیروز به مدت نصف روز برای مداوا به بیمارستان خارج از زندان انتقال داده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین فعالین بلوچ، ابوبکر ملازهی زندانی، سیاسی بلوچ، که ۲۷ اردیبهشت ماه دچار “سکته ناقص” شده بود روز گذشته ۱۰ تیر ماه بعد از ۴۳ روز بیماری برای مداوا به بیرون از زندان انتقال داده شد و همان روز بعد از ظهر به زندان زاهدان برگردانده شد.

پزشک معالج به وی ” چند بسته قرص و پماد” داده و گفته است که :” باید روز اول که دچار سکته شده اید به متخصص مراجعه می کردید”.

این در حالی است که خانواده آقای ملازهی میگوید:” از ابتدا پیگیر اعزام بیمار خود بوده اند” خود بیمار ابوبکر ملازهی نیز با نوشتن نامه و درخواست شفاهی “بارها از مسئولین خواسته بود او را برای مداوا به بیمارستان اعزام کنند” اما این اعزام بیش ۴۰ روز طول کشیده که پزشک متخصص از وضعیت وی اظهار نگرانی کرده است.

ابوبکر ملازهی متولد سال ۱۳۶۰ و ساکن شهرستان سرباز دارای همسر و ۶ فرزند است.
وی در ۱۴ دی ۹۳ با یورش ماموران سپاه به همراه ۳۳ نفر از جوانان نصیرآباد بازداشت شده که ابوبکر ملازهی به همراه ۱۰ نفر از جوانان نصیراباد با گذشت بیش از دو سال و ۶ ماه و قول مسئولان برای آزادی این زندانیان همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.
مسئولان امنیتی اتهامات امنیتی چون ترور ماموران نیروی انتظامی و بسیج و معلمان را به آنها نسبت داده اند اما این جوانان در ملاقات با خانواده های خود گفته اند “برای اخذ اعتراف های دیکته شده مورد شکنجه” قرار گرفته اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.