دستگیری بیش از ۹۰ نفر از مظنونان حوادث تروریستی تهران

حسن‌بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت که در جلسه روز گذشته مسائل امنیتی و عوامل نفوذ داعش به کشور مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود “یش از ۹۰ نفر از مرتبطین حمله داعش به مجلس شناسایی و دستگیر شده‌اند و بخشی از آنها هم در تعقیب و گریزها کشته شده‌اند.”

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل حسن‌بیکی با بیان اینکه عصر روز گذشته جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور جمعی از مسئولین امنیتی و انتظامی کشور برگزار شد، گفت: “بر پایه گزارش های مطرح شده در جلسه بیش از ۹۰ نفر از مرتبطین حمله داعش به مجلس شناسایی و دستگیر شده‌اند و بخشی از آنها هم در تعقیب و گریزها کشته شده‌اند”.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در میان دستگیر شدگان علاوه بر اتباع خارجی اتباع ایرانی هم وجود داشتند، گفت: “عوامل زمینه‌ساز این حادثه صرفا نفوذ فیزیکی داشتند و هر شایعه ای مبنی بر خیانت رد است”.

وی با بیان اینکه عوامل تروریستی سلاح‌های خود را در شهرهای مرزی داخل کشور خریداری کرده بودند، اظهار داشت: “در این جلسه مسئله چگونگی نفوذ آنها به داخل کشور، تهران و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت و قرار شد برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی برنامه ریزی‌ها و اقدامات جدی صورت بگیرد”.

حسن‌بیکی تصریح کرد: “در این جلسه مباحث جدی در خصوص حفاظت از مجلس و اماکن موثر و حیاتی و ساختمان‌های مهم صورت گرفت”.

وی خاطرنشان کرد: “در این جلسه استاندار تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ سردار ساجدی‌نیا، معاونت انتظامی وزارت کشور و مسئولینی از وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج حضور داشتند که گزارش های خود را در رابطه با حمله تروریستی داعش در تهران ارائه دادند”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.