گزارشی از وضعیت محمدعلی شمشیر زن، درویش گنابادی در زندان بندرعباس

محمدعلی شمشیر زن، از دراویش گنابادی، پس از گذشت شش ماه بازداشت همچنان به‌صورت بلاتکلیف در زندان بندرعباس نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدعلی شمشیر زن که از دی‌ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی در بند سه زندان بندرعباس محبوس است و مسئولین زندان پس از شش ماه بازداشت موقت همچنان از آزادی وی جلوگیری می‌کنند.

محمدعلی شمشیرزن روز ۱۸ دی‌ماه سال گذشته در حالی که در بندرعباس محکومیت تبعید خود را سپری می کرد، بازداشت شد؛ مقامات قضایی از ارائه‌ی هرگونه اطلاعات و دستور مکتوب قضایی به خانواده و وکلای او در خصوص دلایل بازداشت او خودداری می‌کنند.

پس از واقعه‌ی حمله‌ی نیروهای افراطی و تندرو به پیروان این طریقت در شهرستان کوار در شهریورماه سال ۹۰، عدهی زیادی از دراویش گنابادی ساکن آن منطقه بازداشت و طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب شیراز، محمدعلی شمشیرزن؛ تبعید به بندرعباس به‌صورت مادامالعمر، کاظم دهقان؛ تبعید به زاهدان به‌صورت مادامالعمر، حمید آرایش، تبعید به اهواز به صورت مادامالعمر، محمدعلی دهقان؛ تبعید به زابل به مدت هفت سال، محسن اسماعیلی؛ تبعید به دزفول به مدت هفت سال، ابراهیم بهرامی؛ تبعید به سردشت به مدت هفت سال، محمدعلی صادقی؛ تبعید به مراغه به مدت هفت سال محکوم شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.