معوقات مزدی ۷ماهه کارگران شهرداری «سی سخت»

پرداخت حقوق حدود ۱۰۶ کارگر شهرداری «سی سخت» در استان کهکیلویه وبویر احمد دست کم ۷ ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حدود ۱۰۶ کارگر رسمی، قراردادی وپیمانی شهرداری سی سخت و سازمان‌های وابسطه به آن به دلیل آنچه از سوی شهرداری «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛ دست کم ۷ماه مزد معوقه طلبکارند.

به گفته کارگران شهرداری سی سخت، آخرین حقوقی که آن‌ها دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد آبان ماه سال ۹۵ است که کارفرما آن را اخیرا به حساب کارگران پرداخت کرده است.

کارگران مورد نظر که به صورت رسمی و قراردادی مشغول کارند با بیان اینکه مهم‌ترین عامل این وقفه هفت ماهه کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه گفتند: مشکلات شهرداری سی سخت از چندین سال پیش از زمانی آغاز شد که بسیاری از نهاد‌های مختلف دولتی وخصوصی از پرداخت به موقع عوارض شهرداری خوداری می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران شهرداری سی سخت، در صورتیکه شهرداری بتواند با همکاری مسئولان استانی وشهرستانی مطالبات معوقه خود را نهاد‌های مختلف دولتی وصول کند توانایی پرداخت یکجای همه معوقات مالی کارگران را خواهد داشت.

به نقل از این کارگران که در دارای سوابق ۶ تا ۱۳ساله در شهرداری سی سخت هستند، گفته می‌شود که سال‌ها به صورت روزمزدی در مجموعه شهرداری مشغول کار بودند که در سال جدید نوع قرار داد کاری آن‌ها با شهرداری تغییر کرده وبصورت قرار دادی در آمده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.