تجمع اعتراضی ۴۰۰ نفر از کارگران کارخانه کیان تایر

صبح دیروز دوشنبه ۲۶ تیرماه، بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران کارخانه کیان تایر، در محوطه کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، از ساعت ۹ صبح دیروز، دوشنبه ۲۶ تیرماه، بیش از ۴۰۰ نفر از کارگران کارخانه کیان تایر، در اعتراض به رویه مدیریت این کارخانه در محوطه محل کار خود تجمع کردند.

کارگران معترض که در نوبت‌کاری صبح مشغول کارند می‌گویند از زمان تغییر رئیس هیاتی که از سوی دولت مسئولیت اداره کارخانه لاستیک البرز را بر عهده دارد با مشکلاتی مانند پرداخت نشدن دو ماه مزایای مزدی، و متوقف شدن فعالیت‌های کارخانه به علت تأمین نشدن مواد اولیه مواجه‌اند.

آن‌ها در رابطه با مطالبات صنفی خود، افزودند: فعالیت‌های کلیه خطوط تولید کارخانه از روز شنبه متوقف‌شده است چراکه با تغییر رئیس هیات حمایت از صنایع در هفته‌های گذشته کارخانه دچار بحران در تأمین مواد اولیه شده است.

این کارگران که عقیده دارند مدیریت قبلی کارخانه توانسته بود که با نوعی تعامل سازنده مزد و مزایای مزدی کارگران را به‌موقع بپردازد، می‌گویند جدا از مشکلات یادشده، این روزها می‌شنویم که به‌احتمال قوی مدیریت کارخانه باردیگر به مالک خصوصی آن سپرده خواهد شد و همین مسئله باعث تشدید نگرانی‌هایمان شده است.

کارخانه کیان‌تایر که درزمینه ساخت انواع تایر خودرو فعالیت دارد در منطقه چهاردانگه (کیلومتر ۱۰ آزادراه تهران-ساوه) قرار دارد و درمجموع نزدیک به ۱۲۰۰ کارگر در سه شیفت مشغول کارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.